גם בשנת 2025 קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש היא עדיין אחת מאופציות הפרסום הטובות ביותר באינטרנט. גם העלייה של הAI והשימוש בו לא פגעו בענקית החיפוש שכבר מיליוני ישראלים ועוד מאות מיליונים ברחבי העולם עדיין עושים שימוש יומיומי בגוגל ובמנועי החיפוש הרגילים על מנת למצוא תוכן, אנשי מקצוע, עסקים בסביבתם, מידע אודות מוצרים שונים וכל דבר שהם צריכים למעשה. משנה לשנה ישנם חידושים ועדכונים בתחום הSEO שכל הזמן מתפתח ומתאים את עצמו לרוח התקופה. להלן כמה טיפים חשובים לקידום אורגני של האתר שלכם בשנת 2025.
#1 – השקיעו בחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר:
חוויית משתמש תהיה אחד הדברים החשובים ביותר שתרצו להשקיע בהם. אתם רוצים להבטיח שהגולשים באתר שלכם יוכלו ליהנות מהתכנים והגלישה באתר שלכם, הרשמה, הורדה, רכישה, וכל פעולה שירצו לבצע בו – תהיה בצורה נעימה, נוחה, בטוחה ומהירה. תוכלו להתאים את האתר רספונסיבית לגלישה במכשירים עם מסכים בגדלים שונים, לשפר את מהירות הטעינה של האתר, לשפר את אפשרויות הניווט באתר, לשדרג את מגוון התכנים באתר ועוד.
#2 – השקיעו בקישורים איכותיים:
בניית קישורים היא חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני ולכן אתם רוצים לוודא שאתם או חברת הקידום שלכם יוצרים קישורים מרחבי הרשת לתוך האתר שלכם. כיום חשוב יותר לבחור בקישורים איכותיים מאשר להסתכל על כמות הקישורים. כמובן שאתם רוצים כמה שיותר קישורים טובים שמפנים לאתר שלכם ולעמודים הפנימיים בו אך אם הקישור יהיה קישור ספאם או מאתר המלא בתוכן מועתק ואינספור קישורים בכל עמוד שלו, הרי שמדובר בקישור שיכול להזיק לכם יותר מאשר להועיל למאמצי הקידום שלכם.
#3 – השימוש בAI – מתי זה טוב?
טכנולוגיית AI נכנסה לחיינו בשנה-שנתיים האחרונות הרבה יותר מהר משציפינו ואנשי מקצוע רבים עושים שימוש בAI במגוון רחב של דרכים. עבורם מדובר במגרש משחקים חדש ורווי בהזדמנויות. ובכן יש כאן נורת אזהרה שכן השימוש בטכנולוגיה לטובת שיפור וייעול תהליכים בעסק היא דבר טוב ומבורך, אך חשוב לדעת היכן ואיך לעשות זאת. שימוש בכלי AI על מנת לבצע תהליכי אוטומציה כמו שיפור המענה ללקוחות, איסוף וניתוח מידע או אפילו שימוש בכלים אלו למציאת רעיונות לתוכן או מחקר מילות מפתח הוא אידיאלי. בכל הנוגע לכתיבת התוכן עצמו – עדיין יש יתרון חשוב לכותבים אנושיים על פני תוכן שנוצר בAI ולכן אתם רוצים להיות בטוחים שחברת הקידום שלכם (או במידה ואתם מקדמים את האתר שלכם בעצמכם) דואגים לכתיבת תוכן אנושי באופן מלא.
#4 – ביטויים לוקאליים ופעולות לקידום לוקאלי:
קידום לוקאלי מתייחס לקידום אתר ועסק בסביבה בו הוא וקהל היעד שלו נמצאים. אם יש לכם חנות פרחים בתל אביב למשל כדאי יהיה בשלב ראשון לקדם ביטויים הקשורים לתל אביב או לערים הסמוכות ולאט לאט להתרחב בהתאם לצרכי העסק שלכם ולרצון שלכם. ככל שתהיו ממוקדים יותר כך הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות החיפוש לביטויים רלוונטיים יגדל. לדוגמה: יש יותר סיכוי לעסק מקומי שנמצא בתל אביב להופיע בתוצאות העשירות של גוגל (מתוך גוגל מפות/ביזנס) מאשר לעסק המספק שירותיו בכל חלקי הארץ. הביטויים הלוקאליים יכולים לתרום במיקוד התכנים המקודמים בתאר שלכם גם בתוצאות הקידום האורגני בגוגל.
קרדיט תמונה FREEPIK