דף הבית » מה זה ביטוח דירה צד ג ולמי כדאי לרכוש פוליסה כזו?
תוכן שיווקי

מה זה ביטוח דירה צד ג ולמי כדאי לרכוש פוליסה כזו?

קרדיט לתמונות PIXABAY

הביטוי “ביתי הוא מבצרי” מתאר את תחושת הביטחון שכולנו, או לפחות רובנו, מרגישים בדירות שבהן אנחנו גרים. זהו המקום הבטוח שלנו, והשגרה תורמת אף היא לאמונה ששום דבר רע לא יכול לקרות בין קירות הבית. המציאות, כמובן, שונה: בכל דירת מגורים עלולות להתרחש תאונות ותקלות, והתוצאה עלולה להיות נזק כספי כבד. ביטוח דירה צד ג מהווה אמצעי הגנה בפני אותה הוצאה כספית משמעותית, וכאן בעמוד תמצאו מידע מפורט בנושא.

ביטוח כנגד נזקי רכוש

המרכיב הראשון והחשוב ביותר של ביטוח דירה צד ג הוא כיסוי כל נזק לרכוש של אחרים שנגרם עקב בעיה בדירה שלכם. אם למשל עקב נזילה אצלכם בדירה נגמרת פגיעה בדירה של השכן בקומה שמתחת לזו שלכם, הביטוח הזה יכסה את הנזק וישלם עבור התיקון הנחוץ אצל השכן. באופן דומה ביטוחי דירות צד ג מכסים נזקים שנגרמים לדירות הסמוכות בעקבות הצפה או שריפה חלילה, וכך גם במקרים שבהם עקב שיפוץ או עבודות כאלה ואחרות בנכס שלכם נפגעים נכסים אחרים בבניין.

ביטוח כנגד נזקי גוף

מצב נוסף שמכוסה ע”י ביטוח דירה צד ג הוא אמנם פחות נפוץ, אבל מצד שני הנזק חמור יותר. הכוונה היא לפגיעות בגוף שמתרחשות אצלכם בדירה לאדם שלא חי בה. כך למשל אם קרוב משפחה מתארח אצלכם, ולמרבה הצער מועד ושובר את הרגל, הוא יוכל לתבוע את חברת הביטוח ולקבל ממנה פיצוי הולם. אם אתם מעסיקים עובדים בבית – מנקה, מטפל/ת או אפילו מפעילים עסק – ביטוח הדירה צד ג הופך לחשוב אפילו יותר עקב הסיכוי הגבוה יותר לתאונה ולפיצוי שתידרשו לשלם לעובד או לעובדת.

ביטוח דירה צד ג כחלק מביטוח מקיף יותר

ביטוחי דירות צד ג הם חלק מביטוח רחב יותר – או ביטוח מבנה או ביטוח תכולה. ביטוח מבנה מספק הגנה מפני נזקים לכל המרכיבים הקבועים בבית: קירות, רצפה, חלונות וכו’. הכיסוי הוא למקרים של הצפה, שריפה וכו’ (חשוב לבחון את פרטי הפוליסה, כדי למשל לוודא שהיא תקפה גם למקרה של רעידת אדמה). הרחבה חשובה היא לנזקים למבנה עצמו שמובילים לירידה בערך הדירה. ביטוח תכולה מספק כיסוי לנזקים לרכוש הלא קבוע: מכשירי חשמל, רהיטים, מחשבים, תכשיטים ועוד.

מה חשוב לקחת בחשבון לפני הזמנת ביטוח דירה עבור צד ג?

העלות של ביטוח דירה צד ג נקבעת בהתאם לסכום הכיסוי. כדאי כמובן לבקש מספר הצעות מחיר ממספר חברות ביטוח. עוד כדאי לדעת שהאחריות על כל דבר שמתרחש בדירה מוטלת על מי שחי בה בפועל. כלומר, בדירות שכורות האינטרס של רכישת הביטוח הזה היא לא של בעל הנכס אלא של השוכרים. אם לבעלי הדירה כבר יש ביטוח רלוונטי שכולל צד ג, חשוב לוודא שהפוליסה כוללת ויתור על זכות השיבוב (זכות שיש לחברת הביטוח לתבוע את השוכרים).