דף הבית » טלוויזיות QLED לעומתOLED : מה ההבדלים ביניהם?
תוכן שיווקי

טלוויזיות QLED לעומתOLED : מה ההבדלים ביניהם?

קרדיט לתמונות PIXABAY

כשזה מגיע למסכי טלוויזיה מודרניים, שתי טכנולוגיות תצוגה שולטות – QLED ו-OLED. החברות המובילות בתחום מציגות את הבהירות המדהימה של טלוויזיות QLED , בעוד שאחרות מתהדרות בקונטרסט המרשים וברמות הגוונים השחורים של טלוויזיות ה-OLED שלהן.

האם זה רק מקרה של חברות אלקטרוניקה שמשתמשות בטרמינולוגיה מפוארת כדי להאדיר את המוצרים שלהן, או שיש הבדלים אמיתיים בין טלוויזיות QLED ו-OLED? מאמר זה דן בשני סוגי הטלוויזיות, כיצד הן שונות זו מזו, ומה כל אחת עושה טוב.

מהן טלוויזיות QLED ?

המונח QLED מייצג ראשי תיבות של Quantum Light-Emitting Diode, מה שאומר שטלוויזיית QLED היא בדיוק כמו טלוויזיית LED רגילה, אלא שהיא משתמשת בננו-חלקיקים זעירים הנקראים נקודות קוונטיות כדי להטעין את הבהירות והצבע שלה.

טלוויזיות LED רגילות מורכבות מנורות LED לבנות כמקור האור שלהן. אבל נוריות אלו נוטות לסטות לחלקים הכחולים, האדומים או הירוקים של הספקטרום. כאשר מסנן הצבעים של הטלוויזיה מקבל פחות מאור לבן בספקטרום מלא, הוא לא יכול לעשות את העבודה שלו (להציג את הצבעים המדויקים במתכונת תקינה).

מערך רכיבי הגוונים הנדרשים ליצירת צבעים מרהיבים

בטלוויזיית QLED מקור התאורה האחורית עשוי משכבה של נוריות LED כחולות, עליהן מתווספת שכבה של נקודות קוונטיות אדומות וירוקות. ניתן להוסיף את הנקודות הקוונטיות הללו בדיוק שמאפשר שילוב של גווני אדום-ירוק-כחול שיוצר אור לבן כמעט מושלם, עם ספקטרום מלא, מבלי להקריב אפילו נקודה אחד של בהירות.

האור הלבן המושלם הזה הוא בדיוק מה שמסנן הצבעים של מסכי טלוויזיה צריך כדי ליצור פלטה מדויקת של מיליארדי צבעים שנראים על מסך הטלוויזיה.

עד כמה שהנקודות הקוונטיות יוצרות מערך צבעים מושלם, טלוויזיית QLED עדיין מפיקה אור באותו אופן כמו טלוויזיית LED רגילה: על ידי שימוש בתאורה אחורית המורכבת ממאות (או במקרים מסוימים אלפי) נוריות LED, כאשר שכבת התאורה האחורית הזו יושבת מאחורי שכבת פאנל LCD .

התאורה האחורית זורחת דרך פאנל ה-LCD, שמעצב את האור הזה לתמונות המוצגות על המסך. נוריות הלד הללו הן שנותנות לטלוויזיית LED (ולטלוויזיה QLED) את שמה.

יצירת התמונה בתאורה ובגוונים המדויקים

פאנל ה-LCD – בעצם מיליוני תריסים זעירים שנפתחים ונסגרים מהר מדי מכדי לראות אותם – בשילוב עם מסנני הצבע, יוצרים את התמונה המוצגת באמצעות שימוש בכמות הנכונה של אור וצבע ליצירת גוונים מדויקים.

זו מערכת חכמה, אבל היא מסתמכת על שילוב של עמעום תאורת LED האחורית ושימוש בתריסים כדי לחסום את האור שנותר כדי לייצר גוונים שחורים מדויקים על המסך.

המונח OLED מייצג ראשי תיבות של Organic Light-Emitting Diode (דיודה פולטת אור אורגנית). באופן קצת מפתיע, לחלק “דיודה פולטת אור” של המונח הזה אין שום קשר לתאורת LED אחורית.