מבקשים להצטרף למהפכה הירוקה ולרכוש רכב חשמלי? אם כן, כדאי שתתחילו להכיר יותר לעומק את התחום של רכבים חשמליים על כל המשתמע מכך, החל מסוגי הרכבים שיש בשוק ועד לתחנות טעינה לרכב חשמלי. בכדי עזור לכם, לפניכם כמה דגשים בנושא טעינה של רכב חשמלי.
- המשמעות של רכב חשמלי- להבדיל מרכב היברידי המונע בעזרת בנזין וחשמל, רכב חשמלי הינו רכב שמונע רק בעזרת אנרגיה חשמלית. ושלא כמו רכב היברידי שטעינת החשמל שלו מתבצעת במערכת פנימית, לרכב חשמלי יש במקום פתח של מיכל דלק שקע לטעינה שמתחבר באמצעות כבל טעינה לרכב חשמלי לעמדת טעינה ציבורית או ביתית.
- טעינה של רכב חשמלי- טעינה לרכב חשמלי אפשרית בימנו באמצעות עמדת טעינה לרכב חשמלי ביתית עם זרם מסוג AC שנחשב לאיטי יחסית ושמתאים במיוחד לטעינת לילה. טעינה זו ניתן לבצע רק בחניה הפרטית בטאבו עם אישור בכתב של בעל הנכס. בבניין משרדים או בניין מגורים יש צורך בקבלת אישור של חברת ניהול המבנה או של ועד הבית. בנוסף ניתן לטעון רכב חשמלי בעמדות טעינה ציבוריות המספקות טעינה מהירה, שניתן למצוא אותן בתחנות דלק, מרכזי קניות, בתי מלון ועוד.
- מאפייני טעינה של רכב חשמלי- בבחינת רכב חשמלי יש לשים לב למאפייני הטעינה שלו הניכרים בגודל הסוללה שמשפיע על ניצולת אנרגיה ועל מרחק נסיעת הרכב, נקודה החשובה במיוחד למי שמרבה בנסיעות ארוכות ורוצה לחסוך את הצורך בטעינה תכופה. כמו כן יש לשים לב אם טעינת הרכב הינה של תלת או חד פאזי, וכן יש לבדוק מהי קיבולת הטעינה המרבית של הרכב. נתונים אלו ישפיעו על סוג תשתיות חשמל נדרשות בעמדת טעינה ביתית, וכן על קצב של הטעינה בעמדה ציבורית. בנוסף, יש לבחון את סוג שקע הטעינה המכתיב את סוג כבל טעינה לרכב חשמלי שיש לרכוש.
- מונחים שכדאי להכיר- אם אתם עוברים לרכב חשמלי כדאי שתגדילו את אוצר המילים שלכם במונחים רלוונטיים. למשל, זרם חשמלי ישר DC הינו סוג זרם שקיים בסוללות של רכבים חשמליים. יש ברכבים חשמליים רכיב ליישור זרם חד או תלת פאזי, המשמש בעת טעינת חשמל בעמדות טעינה שעובר בהן זרם חילופין AC (סוג הזרם הקיים ברשתות החשמל בארץ). קצב הטעינה של הסוללה ברכב נמדד בקילוואט KW, כאשר גודלה של הסוללה נמדד בקוט”ש- קילוואט לשעה, היכול לנו בין שלושים למאה קוט”ש.