דף הבית » 5 שיטות שאפשר לנקוט בהן היום כדי למנוע דיכאון בגיל ההתבגרות
תוכן שיווקי

5 שיטות שאפשר לנקוט בהן היום כדי למנוע דיכאון בגיל ההתבגרות

קרדיט תמונה PIXABAY

גיל ההתבגרות הוא זמן פגיע עבור בני נוער מבחינה רגשית ופסיכולוגית. זה נכון במיוחד מכיוון שבני נוער מתרחקים מההורים. הם גם מחפשים את תחושת העצמי שלהם דרך חברים וקבוצות חברתיות.

למרות ההתקרבות לחברים והתרחקות מההורים ומהמשפחה, בני נוער עדיין זקוקים לאהבה וקבלה הורית. ותוך כדי המעבר הזה, בני נוער עשויים להיות פגיעים לדיכאון ולצורות אחרות של מחלות נפש.

יחד עם זאת, ישנן מספר דרכים פשוטות לתמיכה בבני הנוער שלכם על מנת לעודד את בריאותם הנפשית. להלן חמש שיטות שניתן להתחיל היום על מנת לסייע במניעת דיכאון בגיל ההתבגרות.

1. אהבה חסרת תנאים למניעת דיכאון בגיל ההתבגרות

הקשר בין ילד להורה הוא חיוני בגיל ההתבגרות. מתבגרים נוטים להתרחק, אבל למרות זאת, חשוב להעביר להם את המסר שאתם זמינים עבורם, ולהקפיד על מערכת יחסים פתוחה וכנה כדי ליצור תחושה שהמתבגר שלכם יכול לבוא אליכם כאשר הוא או היא צריכים. כמה דרכים לעשות זאת הן:

  • הקדשת זמן לשיחה מדי יום.
  • הבנת התחומים שמלהיבים את המתבגר שלכם.
  • מתן שבח להישגים שלו.
  • שיח שכולל משוב חיובי.
  • תגובה לכעס של ילדכם בביטחון רגוע לעומת יותר תוקפנות.

2. טיפוח חברויות ורשתות חברתיות

האמת היא שחשוב שבני הנוער שלכם יבלו עם חברים. הם מחפשים תחושת עצמי במהלך שלב החיים הזה והיכולת להיות עם אחרים היא מרכיב חיוני למשימת חיים זו.

מתבגרים רבים שמתמודדים עם בעיות נפשיות, ותוהים איך לצאת מדיכאון בגיל ההתבגרות, מגלים שחוויות חיוביות עם חברים ועמיתים מובילות לשיפור תחושות העצב שלהם.

3. מעקב אחר השימוש במדיה

מתבגרים נוטים להישאר ממוקדים בחייהם האישיים, אבודים בטלפונים החכמים שלהם, ותשומת הלב שלהם עוברת מפיסת טכנולוגיה אחת לאחרת. אין קשר אמיתי שעשוי להיות מספק ומזין מבחינה פסיכולוגית.

דיכאון אצל מתבגרים ניתן למניעה באמצעות עידודם לקיום מגעים חברתיים אמיתיים עם חברים, ויצירת חוויות מספקות ומרתקות. הנקודה שחשוב להבין היא שחלק גדול מהתקשורת, כולל טלוויזיה וסרטים, כוללות כמות גדולה של אלימות, שעלולה להחמיר את תחושות הדיכאון.

4. עידוד המתבגר להתאמן

פעילות גופנית יכולה לשחרר אנדורפינים, אשר לבדם עוזרים להגביר רגשות חיוביים. עם זאת, פעילות גופנית יכולה גם לעזור לבריאות נפשית לטווח ארוך, כולל יצירת קשרים חדשים במוח, אשר לבדם יכולים להקל על שינוי מתמשך.

וזה לא הכול. על מנת לחוות את היתרונות הללו מפעילות גופנית, המתבגר שלכם אינו צריך להתחיל לרוץ שלושה קילומטרים ביום; הליכה סדירה יכולה להגביר את הבריאות הנפשית.

5. קידום שגרת שינה בריאה

למרות שזה עשוי להיות קשה לקבוע בהתחלה הרגלי שינה סדירים, מתבגרים שמקפידים על שינה ויקיצה באותה שעה בכל יום מרגישים את ההבדל בבריאות הנפשית שלהם. במקרים רבים, מצבי  דיכאון בגיל ההתבגרות מעכבים תוכניות שינה קבועה; זה יגרום לשינה מועטה או לשנת יתר.