דף הבית » האם כדאי שיהיה לכם ביטוח סייבר לעסק?
תוכן שיווקי

האם כדאי שיהיה לכם ביטוח סייבר לעסק?

קרדיט תמונה FREEPIK

בשנים האחרונות המגמה של מתקפות סייבר על עסקים רק הולכת וגוברת. במקרה של מתקפת סייבר ההאקרים לא רק גונבים מידע על העסק שלכם ועל הלקוחות שלכם, אלא שגם מסכנים אתכם באובדן הכנסות עקב תביעות שאתם עלולים לקבל או אפילו הפסקת פעילות. אם יש לכם עסק קטן או בינוני הסכנה אפילו גדולה יותר.

כולם סובלים ממתקפות סייבר

בשנים האחרונות לצד מתקפות סייבר על מוסדות ממשלתיים וציבוריים מותקפים גם עסקים קטנים ובינוניים, שהם בעיניי ההאקרים נחשבים לטרף קל במיוחד. מי שמנהל עסק קטן אינו מודע לסכנה האורבת לו מאחורי הפינה ולכן מסתפק בפוליסת ביטוח לעסק מבלי לבדוק מה היא בדיוק מכסה. לחלופין, לפעמים האמונה שהסיכוי שמקרה כזה ייגרם דווקא לעסק שלו נתפס בעיניו נמוך עד אפסי ולכן הוא מחליט מראש לוותר על הביטוח הזה וליטול את הסיכון על עצמו, מבלי לדעת שהוא מסכן באופן משמעותי את הפרנסה שלו.

ביטוח עסק זה פשוט לא מספיק

אחת המתקפות המפורסמות מהתקופה האחרונה היא המתקפה של קבוצה פרו אירנית שנקראת בלאק שאדו (BLACK SHADOW), שתקפה אינספור אתרים ישראליים וחשפה את פרטיהם של עשרות אלפי ישראלים.

ביטוח עסק סטנדרטי בדרך כלל כולל שורה של כיסויים, כגון ביטוח תכולה, ביטוח מבנה, חבות מעבידים וביטוח צד ג’, הרי שיש המון כיסויים חשובים שאינם כלולים במסגרת הפוליסה הבסיסית, ואחד מהם הוא ביטוח סייבר.

מה זה בעצם ביטוח סייבר לעסק?

ביטוח סייבר הוא חלק בלתי נפרד לעסקים שאוחזים בבסיסי נתונים או שעוסקים בתחומים הנוגעים לעולם הדיגיטל. זה נכון שהיערכות לפני מתקפה היא חשובה, ושכדאי שלכל בעל עסק תהיה אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, אבל היום ההאקרים רק הולכים ומשתכללים ולעתים קרובות הם מצליחים למצוא פרצת אבטחה שיכולה לגרום לכם נזק משמעותי, כלכלי ותדמיתי כאחד.

ביטוח סייבר נועד כדי שתוכלו לקבל סיוע במקרה והאקרים הצליחו לתקוף אתכם. בעת מתקפה תוכלו לפנות לחברת הביטוח והיא באופן  מיידי תטפל בבעיה. החברה תשלח אליכם צוותים מיוחדים שינסו למזער את הנזק ככל הניתן, למנוע מההתקפה להשתלט על נתונים שטרם הצליחו להגיע אליהם, לשחזר את הנתונים שהלכו לאיבוד בזמן המתקפה, אנשי יחסי ציבור, ייעוץ משפטי ועוד. למעשה, אם לא ניתן יהיה לפתור את המשבר תוך 72 שעות, חברת הביטוח אפילו תשלם להאקרים את תשלום הכופר ואפילו את אובדן ההכנסות שלכם.  

וגם ביטוח סייבר לא תמיד מספיק – אבל יש פתרון

חשוב לציין שלפעמים גם ביטוח סייבר בסיסי אינו מספיק, ובהחלט רצוי להפעיל שיקול דעת ולכלול גם הרחבות לכיסוי הבסיסי. הרחבות אלה כוללות בין היתר פיצוי בגין נזקים שנגרמו לחברה בגלל וירוסים ורוגלות, גניבת מידע וקניין רוחני, הפרת פרטיות ונזקים אחרים שנגרמו לעסק עצמו כתוצאה מהפריצה למחשבים. כמו כן ישנן פוליסות המציעות כיסוי גם לתביעות המוגשות על ידי לקוחות או ספקים שעובדים עם העסק.

על תהמרו על העסק שלכם – רכשו ביטוח סייבר עוד היום

המומחים של פתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח מתמחים באפיון צורכיהם של בעלי עסקים מכל התחומים כבר עשרות שנים. נשמח לשוחח אתכם, לאפיין את צורכיכם ולהתאים לכם את הפתרון האידיאלי שיגן עליכם מפני מתקפות סייבר. צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים.