דף הבית » ספריי נגד טרמיטים: המגן האולטימטיבי של הבית שלכם
תוכן שיווקי

ספריי נגד טרמיטים: המגן האולטימטיבי של הבית שלכם

קרדיט תמונה FREEPIK

טרמיטים הם חרקים קטנים וחרוצים, שלמרות גודלם הם מסוגלים ליצור נזק רב למבנים ולרהיטים מעץ. ההתמודדות מול החרק תמיד הייתה מאתגרת ומורכבת, הן בגלל היכולות שלהם והן בגלל שהם מסתתרים ואינם נראים לעין.
כיום נמכרים לא מעט סוגים של חומרי הדברה נגד טרמיטים, רובם מגיעים בתרסיס ספריי או בג’ל. האם כל החומרים הללו יעילים כנגד טרמיטים? מה חשוב לדעת על סוגי החומרים, ואיך באמת אפשר להיפטר מטרמיטים בדרך יעילה, בטוחה ומוצלחת?
רגע לפני שאתם רצים לרסס כדי להגן על הבית שלכם, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

איזה סוגי ספריי נגד טרמיטים קיימים כיום?

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של תכשירים להדברת טרמיטים, המגיעים בצורה של תרסיסים, ג’ל ופיתיונות. הספריי נועד להתמקד בחיסול הטרמיטים בצורה ממוקדת אך במגוון אזורים, למשל במבנים, בשטחים פתוחים ובגינות. הספריי הנוזלי מתאים יותר להדברה ממוקדת בבתים, ואילו הג’ל מיועד לשמש כפיתיון רעיל שמסוגל למשוך אליו טרמיטים רבים, כולל מלכת הטרמיטים ולחסל את כולם. מדבירים מקצועיים נוטים לשלב כמה שיטות הדברה כדי להפיק את המיטב מכל השיטות.
אלו חומרים פעילים קיימים בתרסיסי הספריי השונים, וכיצד הם משפיעים?

החומרים הפעילים העיקריים:

  • ביפנרין (Bifenthrin) – חומר הדברה נפוץ המכיל חומר פעיל פירתרואידי, המיועד למגוון שימושי הדברה כולל טרמיטים, תיקנים, עשים וחרקים נוספים. החומר מתאים לשימוש בסביבה הביתית ובשטחים פתוחים. לחומר יכולת לשבש את תאי העצב ולגרום לשיתוק עצבי ומוות מהיר.
  • פיפרוניל (Fipronil)- חומר ההדברה משפיע על מערכת העצבים של הטרמיטים, ברוב המקרים, יעיל מאוד כנגדם.
  • חומצה בורית (Boric acid)- החומצה הינה חומר טבעי בעלת רמת רעילות נמוכה יחסית, ומשמשת מדבירים רבים במלחמה כנגד טרמיטים. החומר גורם להרעלה בקרב הטרמיטים, ופוגע במערכת העיכול שלהם.
  • אימידקלופריד (Imidacloprid)- החומר רעיל מאוד כנגד טרמיטים, אך בעלת רמת רעילות נמוכה בקרב בני אדם וחיות מחמד. פוגע בטרמיטים באופן מהיר, ומסוגל לקטול אותם ביעילות.

מה ההבדל בין חומרי ההדברה השונים?

מתלבטים במה לבחור? מדבירים מקצועיים בוחנים את השיטות השונות, מתאימים את סוג הספריי למצב בשטח, או שמשלבים מספר שיטות במקביל. כך או כך יש צורך בידע ובניסיון רב כאשר משתמשים בספריי נגד טרמיטים, אחרת תפסידו במאבק אל מול החרק.
ניתן לבחון מספר גורמים שיעזרו לכם לבחור את סוג החומר בהתאם למצב.

  1. סוג הטרמיטים – קיימים מספר סוגים שונים של טרמיטים, אשר חלקם עלולים לפתח עמידות כנגד החומרים השונים. מדביר בעל ניסיון יודע כיצד להתמודד עם כל סוגי הטרמיטים השונים.
  2. מיקומו של הקן – האסטרטגיה הטובה ביותר להדברת הטרמיטים, תקבע אחרי שהמדביר יאתר את מיקומו של הקן. זוהי משימה מאתגרת עבור כל אחד, כך שרק מדביר מנוסה ומקצועי ידע כיצד לאתר אותם.
  3. שימוש נכון בספריי – שימוש נכון בחומרי ההדברה השונים, הוא זה שיקבע בסופו של דבר את רמת היעילות ואת התוצאה הסופית, הלא היא להשמיד את קן הטרמיטים. גם כאן נדרש ידע וניסיון, תוך שימוש חכם ונכון בסוגי הספריי השונים.

האם אפשר לרסס טרמיטים לבד?

להבדיל מחרקים אחרים שמספיקה פעולת ריסוס שטחית והם מחוסלים, במקרה של טרמיטים העניין הרבה יותר מורכב. טרמיטים חיים בתוך מבנים, בתוך רהיטים, במעמקי הקירות ובאדמה. גם שימוש בתרסיס שנמכר בסופר כמו k2000 , לא באמת יכול לפגוע בקן הטרמיטים ולחסל את הממלכה. ספריי שכזה יכול אמנם לפגוע בטרמיטים שנמצאים מעל פני השטח, אך כפי שכבר הבנו, רוב החרקים פועלים במעמקי האדמה או הקירות, כך שלא ניתן להיפטר מהם ע”י ריסוס חיצוני לבד.
מדביר מוסמך יודע כיצד לרסס לעומק או לשלב חומרי הדברה נוספים, כדי לזהות את הקן ולפתור את שורש הבעיה.

מי יכול להשתמש בספריי נגד טרמיטים?

כבר הבנו שהדברת טרמיטים היא עניין מאתגר, והנה עוד עובדה מעניינת שבטח לא ידעתם. לא כל מדביר רשאי להשתמש בחומר הדברה נגד טרמיטים, בעיקר אם מדובר בחומר היעיל ביותר מסוג פרמיס.
הדברת טרמיטים ושימוש בחומרי הדברה בבתים ובשטחים פתוחים, מחייבת הבנה מעמיקה, ידע ואף רישיון מיוחד. לא כל מדביר דירות רגיל (בעל דרגה מספר 1 ברישיון), רשאי להדביר טרמיטים, אלא מדביר בעל רישיון סוג 2 בלבד.
מדבירים מוסמכים משתמשים בחומר פרמיס שנחשב לשארתי, מה שגורם לו להישאר פעיל ומונע חזרתם של טרמיטים למשך זמן רב.

איך לרסס נגד טרמיטים בצורה יעילה ובטוחה?

עכשיו שאתם יודעים מול מה אתם מתמודדים ומי לועס לכם את יסודות הבית והעץ באיטיות אך בהתמדה, הנה כמה שלבים כדי להתמודד עם הטרמיטים בצורה יעילה.

שלב ראשון – הזמינו מדביר מוסמך . כאמור עליכם לוודא שיש לו רישיון סוג 2 והוא מורשה להשתמש בחומרי ההדברה בצורה מקצועית, יעילה ובטוחה.

שלב שני – זיהוי הקן. כדי לפתור את שורש הבעיה המדביר יאתר את מיקומו של הקן, ובהתאם למיקום שלו יחליט באיזה ספריי לשתמש או האם יש צורך לשלב שיטות הדברה אחרות. ככל שיהיה ממוקד יותר, כך הטיפול יהיה אפקטיבי יותר.

שלב שלישי – בחירה ויישום החומר. לאחר שקיבל החלטה, המדביר יחדיר את החומר מתחת לקרקע, לרצפות, לקירות, לרהיטים או לרצפת הפרקט. מאחר והטרמיטים מסתתרים במעמקים, ריסוס על פני השטח אינו יספיק לחיסול הקן ולכן יש צורך להחדיר אותו פנימה.

מאחר והתהליך מורכב ודורש ידע, סבלנות ושימוש נכון בחומרי ההדברה, המדביר יוודא שהוא שומר על בטיחות בני המשפחה וחיות המחמד, במידת הצורך יפנה את בני הבית וידריך אותם כיצד להתנהג לאחר סיום ההדברה.

לסיכום, הטרמיטים הם חרקים שחיים בתוך עצים ובאדמה, הם מתרבים במהירות וגורמים לנזק רב, כאשר את רובו מגלים רק כאשר מאוחר מדיי.
הדברת טרמיטים היא משימה מורכבת וחשובה, כזו שתחסוך מכם הרבה כאבי ראש, הרס לבית ולרהיטים. אם אתם לא מעוניינים שטרמיטים יכרסמו את הבית היקר שלכם, הזמינו מדביר מומחה והיפטרו מהמזיק לתמיד.