בפרוס השנה האזרחית החדשה עומדים קרוב ל- 9.4 מיליון תושבי מדינת ישראל בפני אתגרים שמעודם לא הכרנו. תפיסת המרחב הציבורי השתנתה ללא היכר וכך גם העדפות הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור. אם עד השנה הנטייה הברורה הייתה ללכת על מגורים בעיר גדולה ותוססת, הגיעה אלינו הקורונה והבליטה דווקא את היתרונות הגלומים בערים השונות בפריסה ארצית, אותן מכנה שיר “ערי הבוטיק”. מאמר מיוחד לאתר מאת עו”ד שיר הספרי ממתגת הערים והנדל”ן
ממרומי הגליל בצפון, דרך מרכז הארץ ועד לפאתי הנגב ואילת בדרום, באה לידי ביטוי הזדמנות בלתי רגילה לזוגות צעירים ומשפרי דיור התוהים בעצם ימים טרופים אלה איך יראה עתידם ובכולן ישנה הנהגה דינמית, צעירה , תוססת ומקצועית לעילא ולעילא. בשנה זו נוכחנו לראות רשויות שרובן ככולן עברו תהליכים מאוד משמעותיים של קליטת אוכלוסיות חזקות ובד בבד חיזוק התשתיות הקיימות בכל התחומים, חינוך, בריאות, תרבות פנאי, ספורט ותשתיות משלימות לטובת התושבים, ותיקים כחדשים. פעילות ענפה זו מן הראוי שתיחשף לקהל הרלוונטי ותישא אור זרקורים אל העשייה.
כממתגת ערים, גם אני השכלתי להפנים ולהעביר המסר כי אחוז נכבד מהישראלים עברו לעבוד מהבית, מכיוון שהצטמצמה מאוד משמעות המרחק הפיזי כשגם זמן הנסיעה מתקצר והולך בעקבות השיפור המתמיד במערכת התחבורה, כבישים מהירים ורכבות. לכן ערי רבות מהוות גם הזדמנות כלכלית בלתי רגילה לרכישת דירה ברמות מחירים שוות לכל נפש, לא להיכנס להתחייבויות ומשכנתאות ענק ובד בבד להנות הן מהאווירה אינטימית של רשות מקומית ואיכותית (לכל אחת על נגזרותיה), על כל מגוון השירותים שהיא מעניקה. מיתוג ערים מחייב התייחסות לדור העתיד, ילדיכם, הזדמנויות אינספור להתפתחות אישית ולקריירה עתידית כלבבם. מערכות החינוך בערים מהאיכותיות והרבגוניות ביותר בישראל ונתון זה בא לידי ביטוי הן באחוזים המאוד מרשימים של הזכאים לבגרות, הן באפשרויות ליום לימודים ארוך ללא כל תשלום נוסף והן בחינוך משלים, החל ממסלולי מדע ומצוינות, וכלה בקונסרבטוריון, תיאטרון קהילתי והיריעה עוד ארוכה- כל רשות והישגיה היא.
ברשויות השונות, ודווקא אלה הרחוקות מכל המולת הצפיפות של הערים הגדולות, יוכלו התושבים, ותיקים כחדשים, לחוש בעידן הקורונה, כמו גם בשנים הטובות שיבואו, בטחון מירבי ברווחה, בקהילה, באיכות החיים המוצעת, כמו גם בריאות, בטחון ומיגון של כל בני המשפחה. השנה האחרונה לימדה אותנו פרק חשוב ונכון גם בבטחון האישי, אשר הפך לאלמנט ראשון בחשיבותו בבחירת סביבת מגורים וכחלק מתהליך המיתוג. הרפורמה החדשה הקורמת עור וגידים בתחום ההתחדשות העירונית, תיטיב עם הרשויות ברחבי הארץ ותסייע בתהליך יצירת ההגירה החיובית שהיא למעשה הסמן הנכון והמובהק למיתוגה של עיר.
מיתוג ערים, אינו רק כדאיות כלכלית ובריאותית, אלא גם יש לייצר בידול ומתן דגש לדור העתיד, ילדיכם, להזדמנויות אינספור להתפתחות אישית ולקריירה עתידית כלבבם. ראשי ערים, שמים על מוקד ההתעניינות את תחום התעסוקה והמסחר כתנאי בלעדי לקידום ופיתוח. מיצוב העיר / הרשות בכל תחום חייב לקחת בחשבון פרמטרים מהותיים של סמיכות מירבית או זמן נסיעה קצר ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית למקום עבודה ושירותי מסחר. החשיבות הגבוהה לקידום פארקי תעסוקה ומינופם לטובת אוכלוסיית הרשות וסביבתה הם היום חד החנית בקידומה של עיר.
המלצתי החמה, כמי שעוסקת שנים רבות במיתוג ערים ומכירה את כל הנעשה בכל אחת מהן, מלפני ולפנים, שלא תחמיצו את ההזדמנות הגלומה, הבאה עלינו לטובה – הרימו טלפון ובידקו את האפשרויות הגלומות בפניכם. מאחלת לכולכם שתהיה לכם שנה אזרחית נהדרת, שנה בה תתחילו ברגל ימין חיים חדשים לכם ולבני ביתכם!
עו”ד שיר הספרי, ממתגת ערים ויועצת אסטרטגית לרשויות ונדל”ןwww.shir-hasfari.com