דף הבית » כתיבת תוכן, האם לעשות את זה בעצמכם?
תוכן שיווקי

כתיבת תוכן, האם לעשות את זה בעצמכם?

קרדיט תמונה: FREEPIK

האם הקמת אתר אינטרנט מחייבת התקשרות עם חברה לשירותי כתיבת תוכן או שאפשר לעשות את זה באופן עצמאי על ידי בעל העסק, העובדים או בן משפחה עם “כישרון כתיבה”? קראו כאן

אין עסק שלא מקים לעצמו אתר אינטרנט והסיבה ברורה. החשיפה הווירטואלית חשובה לצורכי מיתוג, לנראות והיא כלי שיווקי שעשוי להיות מנוע משמעותי. אחד הנושאים הקריטיים בעניין זה הוא כתיבת תוכן ברמה גבוהה. כלומר, יצירת טקסטים מוקפדים ומהודקים שמדברים ישירות לצרכים של הלקוח ומניעים אותו לפעולה.

עסקים רבים סבורים שמכיוון שמדובר במילים בלבד, ולא בעיצוב או בפיתוח, אפשר להשאיר כתיבת תוכן כמשימה “פנים ארגונית”. החלטה זו מובילה בשלב ראשון לניסיון לכתוב את הטקסט על ידי בעל העסק או העובדים, ובמקרים מסוימים אפילו על ידי מקורבים וחברים (“שיש להם כישרון כתיבה”).

שיטת העבודה הזו יוצרת לא מעט כשלים בדרך להצלחה ולהלן שלוש סיבות טובות מדוע לעשות את זה עם חברה מקצועית שמציעה כתיבה שיווקית אפקטיבית.

כתיבת תוכן בלי שגיאות כתיב וטעויות תחביר

העיקרון הבסיסי והראשון שרק בשבילו צריך להתקשר עם חברה שמציעה שירותי כתיבת תוכן הוא העריכה הלשונית של הטקסט מבחינת תחביר ושגיאות כתיב. התקשרות עם כותבי תוכן מבטיחה שהתוכן יהיה מנוסח ברמה מצוינת ללא טעויות תחביר, שגיאות כתיב, פספוסי הקלדה וכדומה.

שימו לב, זה לא עניין של מה בכך אלא פרמטר מהותי מאין כמוהו. הלקוחות שלכם, אפילו אם הם אנשים פשוטים בלבד, יבחינו בכל שגיאת כתיב או טעות הגהה. חשבו על עצמכם, מה הייתם מרגישים כלפי עסק שמתאר את השירותים או המוצרים שלו עם שגיאות וטעויות. רבים מהגולשים שייכנסו לאתר עלולים לצאת ממנו בדיוק באותה השנייה. היישר לזרועות המתחרים שלכם.

התאמה לגוגל

כתיבת תוכן היא כלי קריטי בקידום האתר במנועי החיפוש. האלגוריתם המתוחכם של גוגל, המתעדכן תדיר, משתמש בתוכן בכדי לדרג אתרי אינטרנט. שילוב נכון של ביטויי המפתח המרכזיים יכול להיות ההבדל בין העמוד הראשון בגוגל למדבר של העמודים האחוריים. מכיוון שמעטים מהגולשים יגיעו לעמוד 3-4 בגוגל, אין להקל בזה ראש.

כתיבת תוכן היא לא הפרמטר היחיד בקידום בגוגל וקידום אורגני במנועי חיפוש תלוי בפעולות נוספות (כמו מארג חכם של קישורים יוצאים או תיאורים וכותרות מאחורי הקוד), אך התוכן היה ונשאר המלך. כשאתם מתחברים עם חברה שמציעה כתיבת תוכן אתם לוקחים איתכם “שחקן חזק בכנף” שבקיא בניואנסים המאפיינים את הדרישות של גוגל.

למשל, מהי השכיחות הנכונה למילות המפתח בטקסט, איך משלבים ביטויי חיפוש מאתגרים מבלי לפגוע בתחביר של התוכן, מהן צורות הכתיבה השונות של השירות שלכם מבחינת גוגל ועוד. כותבי תוכן רציניים ואיכותיים מבצעים לפני הכתיבה סוג של מחקר מילות מפתח היוצק מסקנות “מדעיות” בעבודתם.

יש לכם זמן פנוי לטובת כתיבת תוכן?

כתיבה שיווקית יכולה לקחת לא מעט זמן. במיוחד אם מי שעושה אותה איננו מתפרנס מיצירת תכנים. אם ניקח לדוגמה אתר תדמית קטן עם 5-6 עמודים, כותב תוכן בעל ניסיון יכול לסיים את הפרויקט בתוך ימים ספורים בלבד. בעל עסק שינסה לעשות את זה בעצמו יכול בקלות להתעכב גם חודשים ארוכים (ובסוף, בד”כ, להתייאש).

כלומר, מעבר לכך שכותב תוכן יודע לעשות את העבודה במהירות וביעילות, הוא כל הזמן פנוי לכך (זו עבודתו). בניגוד מוחלט לבעל העסק או העובדים שעסוקים בפעילות היומית והפרויקט של האתר יהיה תמיד “משימה צדדית” אל מול לוח הזמנים השגרתי.

לסיכום,

כתיבת תוכן היא שירות שכדאי לעשות עם חברה מקצועית. יצירת תכנים שיווקיים היא מלאכת מחשבת והיכולת לדבר “בשפה של הלקוח” (ויותר נכון אל “הלב של הלקוח”) היא אמנות. ממש כך. עסקים שמתקשרים עם חברות לכתיבה שיווקית עושים בשכל. הם משפרים את התוכן באתר, מקדמים את הפרויקט באופן משמעותי, דויכולים להרוויח לא מעט נקודות ביחס למתחרים שלהם.