דף הבית » טרנדים עכשוויים בעיצוב נוף וגינות פרטיות
תוכן שיווקי

טרנדים עכשוויים בעיצוב נוף וגינות פרטיות

קרדיט תמונה FREEPIK

עיצוב חלל החוץ של הבית חשוב לא פחות מעיצוב פנים שכן, הגינה הפרטית שלנו היא אזור הישיבה – היא המקום בו נארח את החברים והמשפחה שבאים לבקר מעת לעת, וזו גם פינת הרגיעה שלנו, בה נוכל לשבת בכיף שלנו לאחר יום עבודה ארוך. במאמר הבא, החלטנו להסביר לכם כל מה שצריך לדעת על עיצוב נוף וגינות פרטיות, ולהציג לכם כמה טרנדים עכשוויים בתחום עיצוב זה – כולל הוספת דשא סינטטי.

חיבור לטבע

אחד הטרנדים החמים ביותר בשנת 2024 הוא כמובן לשמור על אלמנטים של חיבור לטבע במסגרת הטמעת כל סגנון עיצוב. איך זה בא לידי ביטוי בגינה שלנו? ובכן, נוכל לשלב במסגרת העיצוב אלמנטים טבעיים כמו מים, פינות ישיבה מוצלות עם מראה טבעי, כמה עציצים יפים ועוד. בנוסף, נוכל גם לשלב בגינה שלנו דשא סינטטי שמוסיף המון.

למה שנבחר דשא סינטטי ולא דשא רגיל?

דשא סינטטי איכותי עדיף בהרבה מדשא רגיל בגינה, וזאת בשל מספר יתרונות מרכזיים:

• אין צורך בתחזוקה – דשא סינטטי לא דורש מכם תחזוקה שוטפת בכלל, וזאת לעומת דשא רגיל – אותו תצטרכו להשקות, ולזכור לכסח מעת לעת.

• מראה ירוק לאורך כל ימי השנה – אם לא נטפח את הדשא הרגיל שלנו כמו שצריך, הוא עלול לקבל מראה לא יפה בלשון המעטה, ובעצם בעקבות זאת הוא לא יישאר ירוק לאורך כל השנה. לעומת זאת, דשא סינטטי אינו דורש תחזוקה, ולכן בתור ברירת מחדל הוא ישמור על הצבא הירוק והיפה שלו לכל אורך ימות השנה, בכל העונות. כך למעשה נוכל לקבל גינה עם מראה טבעי, ירוק ורענן מבלי שנצטרך להתאמץ יותר מדי על מנת לשמור על מראה הדשא.

• בטיחותי יותר – דשא סינטטי הרבה יותר בטוח מפני נפילות וחיכוכים בהשוואה לדשא רגיל, והוא הרבה פחות מזיק לעור. לכן, מדובר באפשרות הרבה יותר בטוחה, יתרון משמעותי לגינה שלנו, בטח אם מדובר במשפחות עם ילדים.

חיסכון בעלויות תוך כדי שמירה על איכות הסביבה

לצד כל היתרונות של דשא סינטטי, חשוב מאוד לדעת כי ככל הנראה הסיבה העיקרית לבחור לשלב אותו בגינה הוא האופן בו הוא עוזר לנו לחסוך בעלויות. נכון, עלות ההתקנה עשויה להיות לא זולה בכלל, אך לאורך זמן מדובר בפתרון הרבה יותר חסכוני. כאמור, לא דרוש יותר מדי על מנת לשמור על תחזוקתו של דשא סינטטי – לא נצטרך להשקות אותו, ובטח שלא נצטרך לכסח אותו, ולכן הוא לא משפיע על החשבונות החודשיים שלנו בהשוואה לדשא רגיל, שעלול לעלות לנו לא מעט לתחזק אותו. בנוסף, כדאי לדעת כי זהו פתרון ידידותי לסביבה, זאת מאחר ואנחנו לא צריכים לבזבז כמויות מים אדירות מדי שנה על מנת להשקות את הדשא כך שישמור על הצבע הירוק והרענן שלו.

קרדיט תמונה FREEPIK