דף הבית » הקשר בין קנאביס רפואי למניעה, הקלה וריפוי של מחלות קשות
תוכן שיווקי

הקשר בין קנאביס רפואי למניעה, הקלה וריפוי של מחלות קשות

קרדיט תמונה FREEPIK

בשניים האחרונות מתחוללת מהמפכה של ממש בכל הקשור לצמח הקנאביס, הידוע גם בשם מריחואנה, ובפרט בטיפול במחלות. אכן, אם עד לפני מספר שנים היה הצמח הזה בחזקת סם אסור, הרי שכיום אפשר לקנות אותו אפילו בבית מרקחת. אמנם, הוא עדיין נחשב ללא חוקי וכמובן שהסחר בו אסור, אך קיימות גם הקלות משמעותיות בחוק. בד בבד, מתרבים המחקרים ועדויות על היתרונות של קנאביס לטיפול במחלות ובעיות בריאות קלות עד קשות.

כמה מילים על קנאביס

כיום אפשר למצוא עבור קנאביס רפואי זנים שונים, המשתנים בעיקר לפי שיעורי המרכיבים הפעילים בהם. ישנם זני קנאביס חזקים יותר ופחות, כאשר הכוונה היא בעיקר למרכיב המכונה THC. זוהי המולקולה האחראית על התופעות ההזיתיות של הקנאביס ועל תופעות לוואי נוספות, ובמרבית המקרים קנאביס רפואי יהיה בשיעור נמוך מאוד של מרכיב זה. לעומתו, המרכיב השני שיש לו איכויות רפואיות נקרא CBD, והוא בהחלט עשוי לתרום להפחתת תופעות קלות כמו התכווצויות שרירים, מתח, בעיות שינה, וכפי שנראה בהמשך גם לתחלואה קשה יותר. יש לציין כי שני המרכיבים הפעילים יכולים להיות בעלי השפעות חיוביות על כאבים, דלקות וכדומה, אך כאמור המרכיב היותר משמעותי במרבית המקרים הינו ה- CBD. בנוסף, ראוי לזכור כי לשימוש בקנאביס יכולות להיות תופעות לוואי כגון עייפות וחולשה, קשיי עיכול, שינויים במצב הרוח ועוד, ולפיכך רכישתו לצרכים רפואיים נעשית אך ורק עם אישור מהיק”ר במשרד הבריאות, ולאור התאמה מדויקת של הזן אל החולה.

קנאביס רפואי למחלות קשות

קנאביס רפואי נרשם לא פעם גם לתחלואות יותר קשות, כאשר מטרתו העיקרית הינה להקל על התסמינים. פעמים רבות אנשים מדווחים כי זוהי התרופה היחידה באמת הועילה להם, ואפשרה להם ליהנות מאיכות חיים משופרת, אם כי חשוב לציין כי הוא אינו בא להחליף טיפול תרופתי או אחר. בין היתר, קיימים מחקרים ועדויות על תרומתו של הקנאביס למחלות דלקתיות חריפות וכרוניות של המעיים, כדוגמת קוליטיס כרוני ומחלת קרוהן. כמו כן, אין זה נדיר שרושמים את הקנאביס לחולים בטרשת נפוצה הסובלים מהתכווציות ורפיון בשרירים, וכן לחולי פיברומיאלגיה הסובלים מכאבים שמקורם בתפקוד מערכת העצבים. מלבד זאת, לעיתים חולי סרטן המקבלים טיפולים מסתייעים בקנאביס רפואי להקלה על התסמינים, וגם רושמים אותו לסובלים מכאבים כרוניים, מפרכוסים, מחרדות, מיגרנות, מחלות מפרקים, מחלות אוטואימוניות ועוד.