דף הבית » גיוס עובדים ברשתות החברתיות – המדריך המלא
תוכן שיווקי

גיוס עובדים ברשתות החברתיות – המדריך המלא

קרדיט תמונה: FREEPIK

בימי מגפת הקורונה נמצאו עובדים רבים בעמדת נחיתות אל מול מעסיקיהם. מרביתם הוצאו לחל”ת או פוטרו מעבודתם, ונותרו ללא אופק תעסוקתי. לעומת זאת, בעידן הפוסט קורונה, השתנו יחסי הכוחות בין העובדים למעסיקים ובתקופה האחרונה גובר הביקוש לעובדים בכול ענפי התעסוקה. אם בעבר השקיעו חברות בעיקר במיתוג המוצרים והשירותים שהן מציעות, הרי שבעידן הנוכחי הן מתמקדות באופן מיוחד בגיוס ובשימור עובדים.

חברות וארגונים מנהלים תחרות אינטנסיבית על ליבם של המועמדים במטרה לגייס לשורותיהם את אנשי המקצוע המוכשרים והאיכותיים ביותר במשק הישראלי. הדרך הטובה ביותר “למשוך” עובדים פוטנציאליים אל עסק זה או אחר היא מיתוג מעסיק – שיווק הארגון או החברה כמקום עבודה נחשק. בעידן הדיגיטלי מתבצע מיתוג מעסיק בעיקר ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ולינקדאין.

חברות וארגונים המעוניינים לגייס עובדים יוצרים פרופילים ייעודים ברשתות החברתיות, שמטרתם לספק מידע אודות העסק על מנת לאפשר לעובדים פוטנציאליים להתוודע אליו ולהכירו. בפרופיל מוצג החזון של העסק כמו גם האמונות והערכים עליהם הוא מושתת. זוהי גם הזדמנות מצוינת בעבור המועמדים להתוודע להטבות שמציע העסק ביחסי לתנאי השכר ולתנאי ההעסקה. בהקשר זה, תעסוקה גמישה וקרבה אל מקום העבודה הם מהשיקולים המרכזיים של מרבית המועמדים.

משאבים רבים של עסקים, ותיקים וחדשים כאחד, מושקעים בגיוס ושימור עובדים. מגייסים מטעם חברות וארגונים מנסים “לגנוב” עובדים מחברות מתחרות על ידי מתן הצעות מפתות והטבות שונות. בניסיון להתמודדות עם התחרות הקשה, נוטים בעלי עסקים להשקיע חלק נכבד מהונם במתן הטבות לעובדים קיימים: חופשות, העלאות בשכר, בונוסים וכדומה.

חשוב לזכור, כי המפתח להצלחת העסק הוא שמירה על איזון ומידתיות. על כן, לתהליך הסינון והברירה של עובדים פוטנציאליים חשיבות עליונה ביחס לעתיד החברה או הארגון. השקעה של משאבים רבים בעובדים נחשבת למשתלמת כאשר העבודה מתבצעת במקצועיות וביעילות, ולכן חשוב להפעיל שיקול דעת בעניין זה. כאן נכנס למשחק גיוס עובדים באמצעות הרשתות החברתיות, המאפשר לאתר מועמדים ראויים למשרות השונות ולנפות את אלו שאינם מתאימים.

כיצד לגייס עובדים ברשתות החברתיות?

פייסבוק

קבוצות למחפשי עבודה

בפייסבוק נפתחות, חדשות לבקרים, קבוצת למחפשי עבודה. לפיכך, זוהי פלטפורמה מצוינת לפרסום הצעות עבודה. החיסרון הבולט של הפרסום בקבוצות אלה הוא “מבול” הפניות של המעוניינים במשרה מסוימת, המקשה על תהליך הברירה והסינון.

גיוס ומיפוי מועמדים פוטנציאליים בהתבסס על הפרופיל האישי שלהם

באמצעות סקירה של הפרופיל האישי, תוכלו ללמוד על אופיו של המועמד ועל תחומי העניין שלו. בטרם תגייסו מועמד פוטנציאלי, שאלו את עצמכם – האם הפרופיל תואם את החזון ואת הערכים שבהם דוגלים החברה או הארגון?

פוסטים מתלהמים, כמו גם נטייה לביקורתיות יתר ביחס לחברות ולנותני שירות, מהווים תמרורי אזהרה ומאפשרים סינון מהיר של מועמד זה או אחר.

אולם, חשוב לזכור כי פרופיל אישי בפייסבוק מספק הצצה בלבד, ואינו משקף את תמונת המצב המלאה. בשל כך, סקירת הפרופיל אינה מהווה תחליף לריאיון עבודה המתקיים פנים מול פנים.

לינקדאין

בניגוד לפייסבוק, המשמשת בעיקר ליצירת קשרים חברתיים, לינקדאין תכליתה יצירת קשרים עסקיים, ועל כן היא נחשבת לפלטפורמה מובילה לגיוס עובדים.

פנייה אישית

רשת הלינקדאין מאפשרת למעסיקים ולמגייסים לפנות למועמדים פוטנציאליים בהתאם לפרופיל האישי. פנייה אישית מגדילה משמעותית את הסיכוי שישיבו להודעתכם.

שימוש בפלטפורמת “המגייס”(Recruiter Lite)

זהו שירות בתשלום המאפשר למשתמשים גישה למנגנון החיפוש המורחב של לינקדאין, המאתר מועמדים על פי קטגוריות ופילוחים שונים, כמו: ניסיון, תפקיד וסטטוס. “המגייס” הוא כלי יעיל לניהול מערך הגיוס של חברות וארגונים. בנוסף, הוא מאפשר שליחת הודעות למועמדים פוטנציאליים, וכן קבלת התראות בנוגע לשינויי סטטוס של מועמד זה או אחר.

פרסום הצעות עבודה בקבוצות ייעודיות

בדומה לפייסבוק, מאפשרת גם לינדקאין פרסום חינמי של הצעות עבודה בקבוצות השונות.

ציידי כישרונות ברשתות החברתיות

צייד כישרונות הוא איש מקצוע המאתר מועמדים פוטנציאליים בעלי סיכויי התאמה גבוהים למשרה או לתפקיד מסוים. התהליך אמנם מביא לתוצאות טובות, אך בה בעת הוא מצריך הוצאה כספית לא מבוטלת.

חברת השמה – האפשרות היעילה והמשתלמת ביותר

להיעזרות בחברת השמה יתרונות רבים:

חיסכון בזמן יקר

חברת ההשמה מבצעת את כול המהלכים הנדרשים לצורך גיוס עובדים ברשתות החברתיות. התהליך מתבצע במהירות וביעילות וחוסך למעסיקים בזמן יקר ובמשאבים.

חיסכון בהוצאות

לחברות ההשמה המובילות ציידי כישרונות מיומנים ומנוסים. עלות ההעסקה של ציד כישרונות דרך חברת השמה נמוכה בצורה משמעותית מעלות העסקתו באופן פרטי. כול שנדרש מהמעסיקים הוא לשלם את עמלת העבודה לחברת כוח אדם. ההסתייעות בחברת ההשמה מייתרת את הצורך באיוש משרת מגייס קבועה בארגון.

תהליך מיון איכותי ומוקפד

 חברת ההשמה תגייס בעבור החברה או הארגון את אנשי המקצוע האיכותיים והמתאימים ביותר לאיוש המשרה המוצעת.

השירותים שמעניקה חברת ההשמה

פרסום הצעות עבודה

 חברת ההשמה תפרסם מודעות השמה במקורות הגיוס השונים, ובפרט ברשתות החברתיות.

מיון וסינון מועמדים

חברת ההשמה תערוך סינון ראשוני של קורות חיים, וכן תקיים ראיונות טלפוניים עם מועמדים פוטנציאליים.

זימון מועמדים

חברת ההשמה תזמן מועמדים לריאיון אישי או למרכז הערכה.