דף הבית » באילו מקרים חשוב להגיע אל רופא עור ברחובות?
תוכן שיווקי

באילו מקרים חשוב להגיע אל רופא עור ברחובות?

קרדיט לתמונות PIXABAY

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם, והמשקל שלו הוא כשישית מהמשקל הכולל שלנו. בנוסף יש לעור תפקידים משמעותיים מאוד ובהם הגנה על הרקמות התת עוריות מפני פגיעה, חסימת מזהמים ופתוגנים, מניעת התייבשות, אגירת שומן וגם ויטמין D, ויסות טמפרטורת הגוף וכמובן חישה (קור, חום, כאב, לחץ, מגע עדין). העור מהווה מרכיב מרכזי גם מבחינה אסתטית, ובהתאם רופא עור הוא איש מקצוע חיוני. בפרט חשוב להגיע אל רופא עור במקרים הבאים:

נקודת חן חשודה

“נקודת חן” הוא אמנם ביטוי חיובי, ויש גם מקרים שבהם נקודות על העור מוסיפות חן – אבל אסור להתעלם מהסכנה שטמונה בהן. נקודה חשודה היא נקודה שגדלה לפתע במידה ניכרת, נקודה שמייצרת תחושת גרד, נקודה מדממת, נקודה לא סימטרית, נקודה שהצבע שלה לא אחיד וגם נקודה גדולה (קוטר של למעלה מ-6 מ”מ). הסימפטומים הנ”ל מעידים על כך שייתכן שהנקודה היא תוצר של גידול סרטני, וגידולים סרטניים חובה לאבחן מוקדם ככל האפשר לפני שהם מתפשטים לעוד אזורים בגוף.

בדיקות תקופתיות

לא תמיד אנחנו מצליחים לראות את כל נקודות החן ולעקוב אחריהן, גם כשאנחנו מודעים לסכנת הסרטן. כתוצאה מכך, מומלץ להגיע לביקורת תקופתית אצל רופאי עור אחת לשנה גם אם אין נקודה חשודה (וכמובן שכשמתגלה נקודה כזו לא ממתינים לביקורת הבאה אלא קובעים מיד תור לרופא עור).

בפרט חשובה הבדיקה התקופתית הקבועה, שנעשית באמצעות מכשיר אופטי ייעודי (דרמטוסקופ) כך שרופא העור יכול לראות דברים שאתם לא מבחנים בהם), לבעלי גוון עור בהיר ו/או עיניים בהירות, למי שבמשפחה שלהם התגלו מקרי מלנומה, ולמי שסבלו בעבר מכוויות שמש.

חשד לפסוריאזיס / מעקב אחרי המחלה

פסוריאיזיס היא מחלה שהאחראית לה היא מערכת החיסון. ליתר דיוק מדובר על פעילות יתר של מערכת חיונית זו, אשר באה לידי ביטוי בדלקות חוזרות ונשנות בעור וכתוצאה מכך בייצור מוגבר יתר על המידה של תאי עור חדשים, עוד לפני שאלה הישנים הספיקו לנשור. בהתאם הסימפטום הבולט ביותר לעין הוא מעין רבדים אדמדמים על העור, מכוסים בקשקשת לבנה. ישנם טיפולים רבים בפסוריאזיס וחשוב מאוד להתאים את סוג הטיפול למאפיינים הספציפיים של כל חולה – כך שנדרשת הבקיאות של רופא עור מיומן ברחובות.

פטרת

עוד מחלה שבה מטפלים רופאי עור ברחובות היא פטרת – התפשטות פטריות באיברים שונים בגוף ובפרט בציפורניים ובין אצבעות הרגליים. לצד הטיפול התרופתי נדרש כמעט תמיד גם שינוי התנהגות.

טיפולים אסתטיים

רופא עור ברחובות לא “רק” מטפל במחלות אלא מעניק גם טיפולים אסתטיים שונים. בפרט מומלץ לא להסתפק בקוסמטיקאית אלא לבחור ברופא עור מנוסה לביצוע פילינג וזאת משום שמדובר בהליך מורכב ונדרשת בקיאות מקצועית מעמיקה כדי להשלים אותו באופן הבטוח והאפקטיבי ביותר. רופאי עור מבצעים גם טיפולים להסרת שיער בלייזר ממקומות שונים בגוף, החלקת קמטים באמצעות בוטוקס או חומצה היאלורונית ועוד.