החוויה של המשתמש -UX – User Experience, נמצא בשימוש בעת של בניית חנות וירטואלית שלכם, והיא היבט מאוד קריטי של התכנון שלכם. במה הדבר הזה מתבטא בכלל? תחילה, האתר שלכם צריך להיות זמין מאוד. המהירות של טעינת הדפים השונים שבו ובעיקר בעמוד הבית, צריכה להיות לפחות סבירה. בעזרת CDN אתם בוודאות תוכלו לשדרג את כלל החוויות של המשתמשים בתוך האתר שלכם. הפירוש של ראשי התיבות הוא Content Delivery Network, זאת רשת אשר מסייעת להגיש את התכנים אל האתרים.
מוניטין אמינות ולקוחות
אתר אשר הוא זמין תמיד ושהמהירות של הטעינה שלו היא באופן קבוע מצויינת, מסייע רבות בשביל הקידום של התדמית שלכם בתור תדמית אמינה ואיכותית. אבל ההיפך מזה יקרה כמובן, אם הביצועים שלכם באתר מהבחינות האלה יהיו ממש גרועים. מדובר ברושם הראשוני אשר לקוחות מקבלים על האתר. הרושם הזה, הוא לפעמים התוצאה של האינטראקציה הראשונה אשר יש ללקוח עם האתר שלכם. תתארו לעצמכם רגע, לקוח פוטנציאלי, אשר מחפש במהירות רבה בעל מקצוע מהסוג אשר אתם מציעים, בשביל לתקן משהו דחוף בדירה שלו. הוא כרגע מחפש אתר ויש לכם. הוא מחפש מספרים של טלפון של בעלי המקצוע באתר שלכם וגם את זה יש לכם. אבל השאלה היא איפה? הוא מחפש, מחפש ולא מוצא. בקטגוריה של “צור קשר” יש רק טפסים למילוי של פרטים. אך אין לו בכלל זמן לחכות לזה שאתם תראו את הפנייה שלו בטופס ותענו לזה. הלקוח רוצה דבר ראשון להתקשר ואתם בכלל מספקים לו באתר בקלות את כל השאר ו”מחביאים” את מספר הטלפון. אולי כי פשוט יותר נוח לכם לעבור ביחד על כל הפניות מהטופס הזה, פעם אחת ביום. אז לכם זה מאוד נוח, אבל סביר מאוד שהלקוח ימצא את מה שהוא רוצה אצל המתחרים שלכם, בתוך כמה דקות, והופ, הפסדתם לקוח.
מכירות ומה מבריח לקוחות?
ישנם מצבים, שבהם האתר שלכם הוא לא רק הדרך שלא הלקוחות להגיע אליכם באופן הראשוני, אלא פשוט ממש חלק מאוד מרכזי בייצור של ההכנסות. אם זה למשל חנות שהיא מקוונת, שזאת הדוגמא הקלאסית, חווית משתמש גרוע ייפגע רבות וישירות בהיקף של ההכנסות. חשוב מאוד להבין מה מבריח את הגולשים מהאתר שלכם ומשימוש תדיר בו. רוב הפעמים מדובר באתרים עם ממשק משתמש מבלבל. זה יכול להיות בנוסף גם ממשק עמוס מדי ואפילו אתר שכל התכנים שלו לא עדכניים בכלל או שהם לא איכותיים. חוויית המשתמש היא באמת נושא שהוא מאוד חיוני לטפל בו באופן מסודר וכמה שיותר מקצועי. מהשלב של התכנון של האתר, דרך הבנייה שלו ועד הטיפול השוטף שיש בו. חשוב לבדוק את הנושא של השימושיות מראש ובהמשך, לעודד את הפידבק מהגולשים ובהתאם, לבצע שיפורים מתמשכים.